Удосконалення професійних навичок для вчителів, вихователів, батьків та керівників освітніх закладів у побудові навчально-виховного процесу на основі гуманістичних орієнтирів.
Поглибити знання про філософію освіти орієнтованої на гармонійний розвиток кожної дитини. Утвердити необхідність змін як показник соціальних перетворень.
Розвинути уміння:
- моделювати способи індивідуального навчання,
- створювати розвиваюче навчальне середовище,
- організувати діалогічну взаємодію вчителя з учнями,
- моделювати проектно-тематичну діяльність усіх учасників навчально-виховного процесу,
- створення програми збалансованого читання,
- організація науково-дослідної діяльності учнів,
- математика навколо нас,
- оцінювання досягнень учнів без оцінок на основі спостережень та створення портфоліо,
- як залучити батьків та членів родини до співпраці.
Форма організації – тренінг за модулями по 1,5 години з перервою, які можуть вибирати самі учасники. Повний курс – 24 години, 7 модулів
Проведення тренінгів основані на принципах активного навчання дорослих.
Умови проведення: кількість учасників до 10 осіб, тривалість від 3 до 6 годин, учасники забезпечуються матеріалами, необхідними для роботи, методичною літературою.
Особливості – зручний час без відриву від основної роботи
Волченкова Галина Миколаївна – досвід роботи 45 років від вчителя, заступника директора, методиста, викладача в післядипломній освіті до наукового співробітника лабораторії педагогічних інновацій Інституту педагогіки НАПН України. Консультант, методист освітніх проектів: Крок за кроком, Дебати, Уповноважена освіта, Критичне мислення, Навчання дорослих, Громадянська освіта та інші.
Модуль №1 (3 години)
Тема: Інноваційні процеси в освіті та відгуки на них
І. Вступне слово. Знайомство з учасниками та їх очікування (10хв.)
ІІ. Інноваційні процеси в освіті: гуманізація навчально-виховного процесу в школі, демократичні цінності освіти, інноваційні програми (45хв.)
ІІІ. Готовність вчителя до змін: рівні комфорту при набутті нових знань, мотивація дорослих до змін (35хв.)
ІУ. Основні принципи побудови програм, орієнтованих на дитину (загальний огляд): (1,20хв)
- індивідуальний підхід (способи навчання),
- забезпечення права вибору,
- створення розвиваючого середовища,
- організація діалогічної взаємодії вчителя з учнями,
- моделювання проектно-тематичного навчання,
- оцінювання без оцінок на основі спостережень
У. Підсумки (10хв.). Всього – 3 години з перервами
Модуль №2 ( 3 години)
Тема: - моделювання способів індивідуального навчання
Цілі і завдання: поглибити знання концепції індивідуального навчання, ознайомитися з концепцією ТМІ (теорія множинного інтелекту), розглянути різні способи навчання, спланувати урок з урахуванням різних типів інтелекту.
Очікувані уміння від учасників: у процесі роботи учасники зможуть:
- Зрозуміти основні складові концепції індивідуалізації навчально-виховного процесу;
- Апробувати такі поняття як ТМІ, способи навчання
- Навчитись формувати групи для активної взаємодії і співробітництва
- Уміти розробляти різні види діяльності для індивідуального навчання
І. Знайомство з планом роботи. Вироблення правил, очікування.
ІІ. Вимоги до навчальних програм, орієнтованих на дитину
- Концепція індивідуалізації навчально-виховного процесу
- Види стратегій індивідуального навчання
ІІІ. Теорія множинного інтелекту
ІУ. Різні типи інтелекту
У. Способи навчання за концепцією ТМІ
УІ. Планування уроку з урахуванням різних типів інтелекту та способів навчання
УІІ, Підсумки.
Модуль №3 ( 6 години)
Тема: - організація розвиваючого навчального середовища з метою забезпечення права вибору та реалізації індивідуального підходу
Цілі і завдання:
Очікувані уміння: у процесі роботи учасники зможуть: отримають знання та навички про те, що для гармонійного розвитку дитини вчителям необхідно створити відповідні розвивально-пізнавальні умови, а саме навчальне середовище
І. Визначення пріоритетних ключових понять у навчанні дітей молодшого шкільного віку
ІІ. Організація класу орієнтованого на дитину
- Розвиваюче навчальне середовище
- Перелік вимог , яким має відповідати класна кімната
- Як використати стіни класу для активного навчання
- Проведення ранкових зустрічей як форма активізації робочого дня
ІІІ. Роль вчителя у створенні умов для гармонійного розвитку дитини
ІУ, Організація діалогічної взаємодії вчителя з учнями
У. Підсумки : Що нового дізналися?
Модуль №4 (6 години)
Тема: проектно-тематична діяльність навчально-виховного процесу,
Цілі і завдання:.
Очікувані уміння від учасників: у процесі роботи учасники зможуть:
І. Очікування.
ІІ. Концепція тематичного навчання для дітей віком 6-7 років
Головні елементи тематичного навчання:
- Планування роботи
- Міні-уроки
- Спільне вивчення
- Інтелектуальна павутинка
ІІІ. Особливості викладання базових дисципліН – інтегроване навчання
- Навчання грамоти
- Мистецькі навички першокласника
- Математика сьогодні
- Наукові пізнання
- Соціальне навчання
ІУ. Підсумки
Модуль№5 (3 години)
Тема: оцінювання без оцінок
І. філософські міркування про педагогіку не насилля
- Типи оцінки діяльності учнів
- Збирання інформації
- Папки-портфоліо
ІІ. Оцінювання шляхом спостереження
- Різні Форми порт фоліо
- форми самооцінки
- форма ведення спостереження за розвитком дитини
ІІІ. Підсумки
Модуль № 7 (3 години)
Тема: Залучення батьків та інших дорослих до роботи в класі
Очікування
І. Головні цілі та завдання щодо співпраці з дорослими
- Моделювання процесу знайомства з батьками
ІІ. Батьки та інші дорослі – помічники вчителя, асистенти у програмі початкової освіти
ІІІ. Стратегії залучення та заохочення дорослих
- Поради про співробітництво
ІУ. Роль батьків як захисників інтересі дитини
У. Навчання батьків
УІ. Використання ресурсів громади
УІІ. Підсумки. Святкування досягнень